Fotó: Zsólyomi Norbert Styling: Haberland-Isai Anita, Földi Fanni Smink: Gyetvai Viki Haj: Radván Simon
A bevásárlóközpont igazgatói, Hahner Klaudia és Vizsolyi Dániel le sem tagadhatnák, hogy mennyire a szívükön viselik az ÁRKÁD Budapest sorsát. Mindez nem véletlen: mindketten az ÁRKÁD-nál kezdték a pályafutásukat. Klaudia 20 éve, Dániel 17 esztendeje lett a hamburgi székhelyű ECE Projektmanagement G.m.b.H. & Co. KG munkatársa. Sokan nem tudják, de Európa legnagyobb belvárosi bevásárlóközpont-üzemeltetője a fővároson kívül jelen van Győrben, Pécsett, Szegeden, és szintén az ECE üzemelteti a Fórum Debrecent is.
Dániel: Én konkrétan az ÁRKÁD Budapestben kezdtem, innen jutottam ki Hamburgba, Lipcsébe, Berlinbe, a legutóbbi helyszínen már Klaudiával is együtt dolgoztunk. Amikor ő a debreceni Fórum igazgatója lett, hazahívtak, hogy segítsem a munkáját. Utána szétváltak az útjaink, én kis fővárosi kitérő után Szegedre, ő pedig Pécsre került, de hosszú évek óta már újra együtt dolgozhatunk itt, Budapesten.
Az idén huszadik születésnapját ünneplő ÁRKÁD Budapest nagyon hamar megtalálta a helyét a piacon: azonnal a top 3 fővárosi pláza egyike lett, és a mai napig őrzi is a pozícióját, pedig az évek, évtizedek során egyre több és több konkurenciája lett. Önök, első kézből, hogyan látják, mi ennek a titka?
Dániel: Van a szakmában egy mondás, miszerint három fontos kritériuma van annak, hogy egy bevásárlóközpont sikeres legyen: az elhelyezkedés, az elhelyezkedés és az elhelyezkedés. Ha ez a feltétel rendben van, lesznek látogatók is.
Klaudia: Igen, az ÁRKÁD Budapest nagyon jó helyen van, hiszen könnyen elérhető akár gyalogosan, akár tömegközlekedéssel, akár autóval. Ráadásul nemcsak sok parkolóhelyünk van, de viszonylag alacsony óradíjon is tudjuk biztosítani őket. A bérlőink összetételén folyamatosan dolgozunk. Rendületlenül frissítjük a kínálatunkat, hogy minél inkább ki tudjuk szolgálni az egyre szélesebb vásárlóigényű közönségünket. A struktúránk is erre az alapelvre alapul: úgy építjük a központjainkat, hogy könnyen megtalálhatóak legyenek az üzletek. Nálunk nem téved el az ember, és erre nagyon büszkék is vagyunk.
Dániel: Ráadásul a központban sétálva abszolút nyomon követhető a stabilitás. Az, hogy az üzemeltető hosszú távon gondolkodik, és ezt a vásárlók is tapasztalhatják: újabb és újabb projektek sora valósul meg. Az utóbbi években a gasztrovonalunkat erősítettük, olyannyira sikeresen, hogy a szegmens egyik legütőképesebb szereplői lettünk.
Igen, a Foodloft, vagyis a központ hatalmas modern gasztrotere is egy hosszabb ideig tartó, belső építkezés eredménye. Ráadásul úgy sikerült kivitelezni ezt a hatalmas beruházást, hogy közben a ház nyitva is volt.
Dániel: És ez ezt követően is így lesz. Mivel egy húsz-, illetve egy tízéves épületről beszélünk, muszáj karbantartani, modernizálni. A tavaly elkezdett felújítás sajnos idén sem lett készen, de már nincs messze a vége. Ráadásul egy biztos: amint kifut a feladat, jön a következő. De minden újabb kivitelezés csak azért történik, hogy minél jobb és jobb lehessen az ÁRKÁD Budapest.
És a kevésbé tervezett nehezebb időszak, például a pandémia vagy a háború alakította gazdasági helyzet hogyan érintette, illetve érinti a központ helyzetét?
Dániel: Nehéz lenne tagadni, hogy az elmúlt években hirtelen jöttek a változások: gyorsan kellett reagálni, illetve teljesen új és ismeretlen eszközök felé nyúlni. Nekünk hatalmas szerencsénk volt azzal, hogy nem egyedül kellett döntéseket hoznunk. Hamburgnak köszönhetően nem voltunk egyedül a bajban, kaptunk egy iránymutatást, ami nagy segítséget jelentett a bizonytalan időkben. Így jóval könnyebben tudtunk a megszokott rutinon felülemelkedni – és előrelépni.
Egy személyes kérdés a végére: mit jelent Önöknek az Árkádban eltöltött elmúlt húsz év?
Dániel: Az ÁRKÁD Budapest sokkal több mint egy munkahely – mintha a második családunk lenne. Nem véletlen, hogy a kollégáink többsége a nyitás óta itt is dolgozik. Kihívások mindig vannak, hiszen sosem jön el az a nyugodt év, amire már oly’ régóta várunk… De valójában pont ezek a plusz feladatok, illetve a pilot projektek azok, melyek motiválnak. Biztosítják azt a kreativitást, amely lendületben tart minket.
Klaudia: Mindeközben, a sok változatosság mellett, ráadásul van itt egy erős stabilitás is. A biztonság szerepe pedig az elmúlt esztendőkben pláne felértékelődött. Most, hogy már mindkettőnknek családja van, teljes mértékig átérezzük, mekkora dolog a kiszámíthatóság.
Hogyan telnek az ÁRKÁD Budapestben a karácsonyi előkészületek?
Klaudia: A Csodakuckóban angyalkák tüsténkednek azon, hogy minél szebbé varázsolják vásárlóink számára az ünnepeket. Minden korosztályra gondoltunk. Azok a gyerekek, akik általános iskolába járnak és szeretnek rajzolni, egy különleges pályázaton vehetnek részt – az alsós és a felsős gyerekek két korosztályban indulhatnak. December 20-áig munkáikkal elmesélhetik, milyen lenne számukra az álomkarácsony. A karácsonyi rajzlapot az ÁRKÁD Budapest Csodakuckójában kérhetik, az angyalkák segítenek a hátoldalon található regisztrációt kitölteni. A rajzokat a leadást követően közzéteszik a bevásárlóközpont Facebook-oldalán, hogy a követők szavazhassanak. A nyertes rajzok alkotói egy 20 ezer Ft értékű ÁRKÁD vásárlási utalványt kapnak ajándékba, a játék végén pedig korosztályonként egy-egy 200 ezer Ft értékű vásárlási utalvánnyal jutalmazzák a pályázat legszebb alkotásait. Utóbbi esetben már azonban nem a követők, hanem egy szakmai zsűri hozza a döntést.
A felnőtteknek pedig Csodacsokikat tartogatunk. Ha legalább 10 ezer Ft értékben vásárolnak december 20-áig az ÁRKÁD üzleteiben, a blokkot vagy a számlát érdemes érvényesíteni a Csodakuckóban, hiszen egy Csodacsoki jár érte. Ha valaki annak a belsejében egy aranytallért talál, 200 ezer Ft értékű ÁRKÁD vásárlási utalvánnyal lesz gazdagabb.